WebsitelogoStudievereniging FMC

Futurum Mundus Clementia

Geschiedenis Populair

247 weergaves

S.V. Futurum Mundus Clementia (vrij vertaald: Toekomst – Wereld – Mensheid) is in 2008 ontstaan na een fusie van drie studieverenigingen. Een aantal opleidingen binnen Inholland Delft had een eigen studievereniging. Een van deze verenigingen, Ons Groene Hart (OGH), was het meest actief. Het eerste bestuur van FMC heeft in overleg met Inholland besloten om van Ons Groene Hart een studievereniging te maken van alle agrarische opleidingen met als overkoepelende factor Duurzaamheid. Dit heeft op 4 december 2008 geleid tot de naamsverandering in Futurum Mundus Clementia (FMC). FMC is de afgelopen jaren erg gegroeid.
Dit komt doordat alle opleidingen groter geworden zijn. De mascotte van FMC is Sjon, een roze vogel in een gouden kooi. Deze mascotte is overgenomen van Studievereniging Ons Groene Hart, waar Sjon al heel lang geleden tot mascotte is gedoopt!

SV FMC - JSW CRM 5

Studievereniging Futurum Mundus Clementia